1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات باکنشت

چگونه سوئیچ استارت در خشک کن الکتریکی لباس را بررسی کنیم؟

276 بازدید
چگونه سوئیچ استارت در خشک کن الکتریکی لباس را بررسی کنیم؟

سوئیچ استارت درون کنسول کنترل قرار گرفته است. پیچ های طرفین یا بخش زیرین و جلویی را باز کنید (این پیچ ها ممکن است زیر چسب هایی پنهان شده باشند که باید ابتدا آنها را برداشت). حوله ای روی بخش فوقانی خشک کن قرار دهید تا از بیرون پریدن کنسول جلوگیری کنید. کنسول کنترل را به سمت جلو و حوله کج کنید و پنل پشتی را بردارید.

هشدار: پیش از تست، نگهداری و تعمیر اصول ایمنی را مطالعه نمایید.

پیش از تست سوئیچ استارت، خشک کن لباس را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

سوئیچ استارت را پیدا کنید، این سوئیچ دو یا سه وایر متصل به خود دارد. وایرها و اتصالات را علامت گذاری کنید تا بتوانید مجدداً آنها را صحیح وصل کنید. وایرها به کمک گیره به کانکتورها وصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال های خود جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که از دو عدد دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. بررسی کنید که کانکتورها و ترمینال ها فاسد نشده باشند. اگر هر یک فاسد شده باشد، باید تمیز یا تعویض شود.

از تست اتصالی یا مولتی متر برای بررسی اتصالی استفاده کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. برای دو سوئیچ دو وایری، یک میله را به هر ترمینال وصل کنید و عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. زمانی که میله ها در جای خود هستند، سوئیچ استارت را فشار داده و نگه دارید، عقربه باید صفر را نشان دهد.

برای سوئیچ سه وایری، یک میله را به ترمینالی که روی آن نوشته NC (یا CT1) بچسبانید و میله دیگر را به ترمینالی که روی آن نوشته شده CO (R1) بچسبانید. عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. در حالی که میله ها در همانجا قرار دارند، سوئیچ استارت را فشار داده و نگه دارید، عقربه باید صفر را نشان دهد.

اگر سوئیچ در هر یک از تست ها با مشکل مواجه شد، باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669